Italia, part twoo

På torsdagen var det bara att kliva upp tidigt och sätta sig i bilen, några få av oss skulle nämligen till en till vingård för lite vinprovning. Det var sååå fint där uppe, det säger jag om allt här haha, men detta var så oväntat, en jätte fin villa mitt bland vinrankorna med rena utsikten. Jag har en del bilder därifrån men jag är lite osäker på vad vi får posta och inte därifrån, men vi var på Quintarelli iallafall. Det var bara vi som var där, han som är delägare visade oss runt och vi fick testa deras viner och herregud, det var så gott rödvin så det finns inte. Det var så himla annorlunda smak på det, så smakrikt med blommigt på något vis. Jätte kul var det! Köpte med mig en flaska med eftersom det är lite svårt att få tag på!

Efteråt styrde vi upp till en utkiks plats där det låg en fin restaurang, där vi mötte en till del av gänget som skulle joina oss, dom pratade knappt engelska där uppe, meny och allt på italienska. Men vi skålade på terassen och jag åt en ravioli i deras Amarone vin, så gott. Efteråt var det dags för vinprovning på Masi och Sergeo Alighieri..
Masi gör ju sjukt mycket vin och det var dom ända jag hade testat innan jag kom hit, dom samarbetar med Sergeo Alighieri som är lite mindre. Innanför murarna där ligger Sergeo Alighieri's vinrankor och även de gamla byggnaderna och lokalerna (i ett av huset hade Dante Alighieri bott). Sen var vi också i Masi's vinkällare, så sjukt mäktigt, vintunnor överallt. Vinet vi fick testa därifrån var också jätte gott såklart! Så man var ju lite salongsberusad där från kl10 och utöver dagen haha..
På kvällen slappade vi och spelade kort!
På fredagen fick vi lite sol och kunde ligga vid poolen och på takterassen, på kvällen sen var vi ute och åt middag och sen drog vi ut på ett sälle som hette Hollywood, lågt mitt ute i ingenstans, men jäklar vilket ställe MÅSTE dit igen haha. Vi köpte bord, dansade och hade sjukt kul!
Sista dagen i Bardolino var på lördagen, det var där vi bodde. Det toppade verkligen mina förväntningar, allt runt Garda sjön var så fint, charmigt. Man hade alperna rätt norrut och det var grönt överallt trots att det var så varmt. Det åskade säkert 2-3kvällar och jäklar vilken ljusshow det var över bergen, så läskigt men mäktigt. Hit vill jag verkligen åka igen!
Lördagskvällen spenderandes i Milano, alltså Italien, vilket land!! Nu har jag inte sett så mycket av det än, men det jag sett av norra Italien, jag är helt kär. Milano var väldigt mysigt också, storstadskänsla men samtidigt intimt, gammalt, genuint. Jag har dessutom inte ätit en ända dålig måltid eller smakat något vin jag inte gillade. Vi åt middag på en fisk restaurang och sen strosade runt, åt Gelato och bara var.

Jag var ganska trött och sliten sista dagen, det var mycket vin, värme, och ganska lite sömn men jäklar vilken resa! Hade behövt en till vecka minst. Drömmen hade ju varit att bila ner hit.

Italia, I'll be back.
♥!

Kommentera här: